Vi vil gjøre det enklest mulig
  • Lars Sande
    Lars Sande
    Salgsdirektør
    Norwegian

Norwegian Air Shuttle har eksistert i 20 år, men selve lavprisoperasjonen som folk kjenner dem best fra har eksistert i 10 år.

De startet med 130 ansatte og 6 fly, i dag er det 1250 ansatte og 32 fly. I 2009 vil antall fly bli mer enn doblet Norwegian har baser på alle de store flyplassene i Norge, og har kjøpt Fly Nordic i Sverige, hvor vi de også skal etablere et salgsapparat. Det er også etablert et datterselskap Polen, og Norwegian er nå den 4. største low-cost carrieri Europa, og er det flyselskapet i dette segmentet som har vokst raskest de siste årene. Per i dag er Norwegian nesten like store som SAS i Norge og har tre ganger så mange direkte ruter til Europa som dem.

Informasjon var uoversiktlig og vanskelig tilgjengelig

Tidligere hadde vi mye informasjon fordelt på mapper på servere. Det fungerte til dels, men det var selvsagt ikke optimalt. Det ble ofte vanskelig
å finne den informasjonen man lette etter, og mye ble lagret flere steder, og det ble etter hvert for uoversiktlig. Det forteller Lars Sande, som er salgsdirektør i Norwegian Air Shuttle ASA. Behovet for et CRM-system var ikke så prekært den første tiden, men ettersom vi vokste så vi at vi trengte mer struktur og kontroll på informasjonen, dette var særlig etterspurt av selgerne våre forteller Sande.

Veien mot CRM-løsningen

Norwegian var på jakt etter en løsning som var enkel og kunne gi dem en bedre struktur. Vi kjente til Sales Maker fra Software Innovation fra før, men SuperOffice så ut til å kunne løse våre utfordringer bedre, sier Sande. Implementeringen gikk raskt og vi var fort ”oppe og stå”. Det var en smidig prosess og vi fikk det vi trengte, enkelt og greit. Ganske Enkelt var godt synlige i vår modningsprosess og var derfor en foretrukket samarbeidspartner når vi skulle ta beslutningen avslutter han.

CRM hos Norwegian i dag

Norwegian opplever at SuperOffice har gjort prosessene deres mer strukturerte, og de prøver å gjøre alt enklest mulig. De har forenklet alt av avtaler, og malene deres er gjennomgått av et juridisk selskap for å kvalitetssikre avtalene. De ønsker også at det skal være enklest mulig for kundene, og kontraktene er stort sett bare på 2-3 sider. Det at man også kan gjøre avtalene om til PDF-filer og sende dem fra SuperOffice, er en funksjon som verdsettes høyt hos Norwegian.
Det er fem avdelinger som bruker løsningen. Den er i utgangspunktet tilpasset salg og marked, men avdelingene Revenue, Network og Teknisk bruker også SuperOffice. Som salgsdirektør ser Lars Sande en stor verdi i å kunne måle de ansatte på aktiviteter og fortløpende kunne ta ut rapporter på hvor mange avtaler som er inngått. Vi kjører ofte salgskonkurranser, og da er det gøy å fortløpende kunne måle hvordan man ligger an.

Veien videre

Veien går videre med Sverige og vårt datterselskap i Polen, og ønsket er å ha selgere i Fly Nordic også. Teknisk avdeling ser på muligheten for å bruke SuperOffice mer. De har mye dokumentasjon som det er viktig å ha struktur på. Vi er svært fornøyd med CRM-løsningen fra Ganske Enkelt, og utfordringen nå blir å få de ansatte til å bruke SuperOffice helt optimalt sier Sande helt til slutt.

Ganske Enkelt AS
Tomtegata 80
3012 Drammen

Kontaktinfo »
Avdeling Larvik
Sjøparken Larvik
3290 Stavern

Kontaktinfo »
Hold deg oppdatert om CRM
Siste nytt
Smarte tips

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Fornavn:
Etternavn:
e-post adresse:
Firmanavn:

Telefon: 40 00 19 00 E-post: kundeservice@enkelt.no