2018-10-10

Ny funksjonalitet i appen sendSMS

Ny funksjonalitet er nå sluppet i CRMAppen sendSMS; bedre organisert oppslagsverk, GDPR-kompatibelt mottakerfilter, og raskere arkivering er noen av de nye funksjonene.

2018-07-11

5 hellige leveregler for en kundeservicemedarbeider

Å yte god kundeservice er en vesentlig, og kanskje den aller viktigste faktoren for å beholde kunder. Men hva legger vi egentlig i begrepet «god kundeservice»? Vi i Ganske Enkelt mener noen områder er mer sentrale enn andre innen kundeservicefaget når det gjelder å ivareta våre kunder og kunderelasjoner.

2018-06-26

Sjekkliste før ferien

Får kundene dine hjelpen de trenger i ferien? Klarer du å lade batteriene? Er innboksen stappfull i august? Vi har utarbeidet en nyttig sjekkliste for deg som ønsker fullt utbytte, uten å være delvis på jobb i ferien.

hva er crm2018-05-03

Hva er CRM, og hvorfor er det viktig?

CRM omfatter ikke bare datasystemene som lagrer informasjon om kundene dine. Customer Relationship Management – CRM – er en bevisst strategi med formål om å beholde og forsterke bedriftens markedsposisjon via å finne, vinne og beholde kunder. Det handler om å ta vare på det aller, aller viktigste du har – kundene dine.

2018-03-08

Leverandøren – viktigere enn produktet?

Vi deler de fire fokusområdene vi mener er helt essensielle for at arbeidsprosessene i CRM skal bli så gode som de kan bli! Det fjerde fokusområdet omhandler valg av riktig leverandør for å gjøre din CRM-implementering suksessfull.

2018-03-02

Opplæring – hvorfor undervurderes dette alltid?

Vi deler de fire fokusområdene vi mener er helt essensielle for at arbeidsprosessene i CRM skal bli så gode som de kan bli! CRM-system er krevende å innføre fordi det erstatter rutiner og metoder medarbeidere har innarbeidet selv over mange år. Det strukturerer opp og samler informasjon som er spredt utover i en bedrift i ett system og synliggjør jobben den enkelte gjør (eller ikke gjør).

2018-02-19

Fokus – enkelhet er vanskelig, men det eneste rette!

Vi deler de fire fokusområdene vi mener er helt essensielle for at arbeidsprosessene i CRM skal bli så gode som de kan bli! Det andre fokusområdet omhandler fokus og klart definerte suksesskriterier for prosjektet.

2018-02-08

Ledelsen – er den moden og klar for CRM?

Vi deler de fire fokusområdene vi mener er helt essensielle for at arbeidsprosessene i CRM skal bli så gode som de kan bli! Det første fokusområdet omhandler forankring i ledelsen. Det er ikke nok å kun være tilstede i anskaffelsesfasen, men også etter at løsningen er tatt i bruk.

2018-01-08

Nytt år, nytt kurs! Vi lanserer kurs i SuperOffice Service Administrator.

For å møte økende etterspørsel lanserer vi i år et flunkende nytt kurs – SuperOffice Service Administrator. Ved å delta på dette kurset vil du få kunnskaper og forståelse til å gjøre endringer i deres SuperOffice Service-løsning!

2017-12-14

Julehilsen fra Anders

2017 – for et år det har vært! Med flere nye kunder og store CRM-prosjekter har vi blant annet ansatt 8 nye medarbeidere for å kunne yte vårt beste for vår stadig økende kundemasse.

2017-10-12

Innfri dine kunders forventninger til kundeservice med chat!

Chat ble rullet ut for online-brukere av versjon 8 for en tid tilbake, og nå er denne funksjonen også blitt tilgjengelig for onsite-brukere i versjon 8.1. Her får du en innføring i SuperOffice sin Chat-funksjon – integrasjonen som gir deg mulighet til å chatte med de besøkende på ditt nettsted.

2017-09-13

SuperOffice for håndverkere og entreprenører

CRM har vært nerven i bedriften hos Stenseth & RS Entreprenør i mange år, og har bidratt til informasjonsflyt både på kontoret og ute på byggeplassen.

2017-08-29

Er din bedrift klar for EUs nye personvernforordning GDPR?

I det digitale skiftet ser vi at selskaper håndterer og lagrer mer informasjon om kunder enn noensinne. Så lenge deres kunder har gitt samtykke, har selskapene hatt tillatelse til å samle store mengder informasjon. Hittil har det ikke vært like enkelt for kunder å vite hvor de har lagt igjen sine digitale fotavtrykk, men nå skal EU å endre på dette.

2017-08-24

Hils på vår superselger, Per Inge!

Per Inge er vår eneste selger og er glad i å prate. Faktisk er jobben hans å prate med nye kunder og løse utfordringer, noe han har gjort kjempelenge og er skikkelig god på.

2017-08-11

Bli kjent med vår nye digitalmarkedsfører, Christine!

Siden vi er opptatt av å være en sosial bedrift, vil vi forstå og være til stede digitalt og i sosiale medier. Vi har tatt mål av oss å være landets mest synlige CRM-leverandør, og har derfor utvidet vår markedsavdeling.

2017-08-01

Har du hatt dårlig samvittighet i ferien?

Ferien skulle tilbringes med familien på hytta. Du skulle lade batteriene i ro og mak, og endelig få litt ekstra kvalitetstid sammen med barna, de skulle få din fulle og hele oppmerksomhet. Slik ble det ikke.

2017-01-26

Møt Filip, vår nyeste tekniske konsulent

Siste tilskudd på teknisk avdeling er Filip Witzell. God og effektiv brukerstøtte samt rask problemløsning er en prioritet for oss, og med Filip med på laget ser vi frem til å bli enda sterkere i kundegrensesnittet.

2017-01-25

Oppdateringer i eMarketeer

eMarketeer ruller i disse dager ut ny funksjonalitet som både bidrar til et kraftigere system rent teknisk og nye etterlengtede funksjoner.

2017-01-02

Krypteringsvirusene florerer!

Du har sikkert hørt om de før, virusene som lammer filene på maskinen din og krever løsepenger for å gi deg kontrollen tilbake. Vi har gjort oss noen tanker om hvordan man kan minimere sjansen for å bli rammet og hvilke grep som bør tas om uhellet er ute.

2016-12-05

Kundedagen 1. desember

Nok en gang hadde vi rekordstort oppmøte på kundedagen. Ca 80 deltakere fant veien til Ambassadeur Hotell i Drammen for å høre andres erfaringer fra ulike typer CRM løsninger. På menyen sto foredrag fra Redningsselskapet, ABAX, og SuperOffice.

2016-09-15

To nye utviklere!

Ganske Enkelt øker satsingen på utvikling av egne CRM-relaterte applikasjoner, samtidig som behovet for integrasjoner og automatisering mellom SuperOffice og andre programmer blir mer vanlig. Derfor forsterker vi nå vår utviklingsavdeling og ansetter ytterligere to utviklere.

2016-09-08

Nyhet: SuperOffice Dashboards

Nå kan du enkelt visualisere alle dine CRM-data. Alle SuperOffice CRM Online kunder har nå tilgang til Dashboards som forbedrer mulighetene for rapportering og visualisering i SuperOffice. Fyll dashbordet ditt med grafer, lister og nøkkeltall for å få bedre innsikt i dine og teamets salg og aktiviteter.

2016-09-01

Ny og mer fleksibel lisensmodell i SuperOffice 8

Ved overgang til versjon 8 kommer mange spennende nye funksjoner i tillegg til ny lisensmodell. De gamle, noe kompliserte lisensreglene forsvinner til fordel for fem brukerplaner: Standard CRM, Sales, Marketing, Service og Complete CRM.

Icons made by Freepik from www.flaticon.com is licensed by CC 3.0 BY2016-06-10

Kommer utsendelsene dine frem?

Mange av kundene våre bruker mye tid og ressurser på utsendelser via e-post. Moderne verktøy som eMarketeer gjør det enkelt å lage profesjonelle utsendelser som kan personaliseres til kundene dine på en unik måte. Men kommer budskapet ditt frem til kunden?

2016-06-06

Oppsummering Kundedagen 2016

Torsdag 26. mai gikk Kundedagen av stabelen på Ambassadeur Hotel i Drammen. Selv er vi storfornøyde med arrangementet og har bestemt oss for å gjenta suksessen allerede i november.

2016-06-01

Ganske Enkelt lanserer CRMApps

For å møte økende etterspørsel etter skreddersøm og tilleggstjenester i tilknytning til CRM, har vi i Ganske Enkelt utviklet vår egen app-plattform, CRMApps.

2016-03-03

Flere satser mer på CRM.

CRM-satsingen blant stadig flere bedrifter øker mer og mer. Fra 2013 til 2014 økte penger brukt på CRM med 13%. I 2015 ser tallene på verdensbasis ut til å ha passert 200 milliarder norske kroner. CRM viser seg også å være en av de få områdene de fleste bedriftene øker eller beholder budsjettene i finanskriser.

2016-02-10

Sorterer du e-posten din?

I en travel hverdag er det lett å nedprioritere gode vaner for å jobbe raskt og få ting unna, selv om man innerst inne vet at det ikke nødvendigvis er det beste for bedriften. Jeg tenker da spesielt på e-post.

2016-02-02

Fakta og fordeler med e-postmarkedsføring

Markedsføring over e-post kan hjelpe deg å holde kontakten med dine kunder og øke salg – forutsatt at du gjør det riktig. Hvis du er usikker på om det er lurt for din bedrift å investere i e-postmarkedsføring, anbefaler vi at du fortsetter å lese. Vi tror du kommer til å like det du ser.

2016-01-11

Oppleves salgsmøtet som en historietime?

Med over 15 års erfaring fra å jobbe med kjente bedrifter som tilhører de beste innenfor sin bransje, er jeg overrasket over hvor lite opptatt norske ledere er av planlagt aktivitet. Hovedfokus legges altfor ofte på å observere hvordan forrige uke og forrige måned gikk.

2015-12-15

Takk for året som har gått

Ganske Enkelt fylte 20 år i november. Det betyr 20 år med fokus på CRM, og det er ikke mange som har holdt på så lenge med det faget. 2015 har vært et spennende år med flere nye kunder og store CRM-prosjekter. Fortsatt utvikling av SuperOffice Service (CS) har vært viktig for mange av våre kunder, og forbedret kundeservice og mer effektive rutiner står sentralt.

2015-11-27

20-års jubileumsinnlegg

I dag er det 20 år siden Ganske Enkelt AS ble etablert. Det har vært en utrolig spennende reise som jeg har vært del av i 19 år. Det har vært opp- og nedturer og vi har jobbet hardt for å komme dit vi er i dag.

2015-11-05

eMarketeerseminar 05.11.15 oppsummert

I dag har vi hatt to seminarer om det komplette eMarkedsføringsproduktet ‘eMarketeer’. Det første seminaret var en innledning av eMarketeer, først og fremst for de som ikke har produktet fra før, men var nysgjerrige på hvilke muligheter som ligger tilrette; det andre seminaret for å inspirere de som allerede bruker eMarketeer, og få de til å utvide spekteret av sin eMarkedsføring.

2015-09-25

Hvordan skrive gode nyhetsbrev

Er det å lage nyhetsbrev et ork? Det er ikke så mye jobb som du tror når du først kommer i gang. Hvis du har navn og e-postadresser til kundene dine så er det flere gode grunner til å gjøre det. E-postmarkedsføring er fortsatt rimelig, men du må produsere innholdet.

2015-06-17

Bli enda bedre på CRM

Denne artikkelen er for ledere i bedrifter som allerede bruker CRM og som ser potensiale for å jobbe enda smartere og mer effektivt.

Har du ikke CRM enda? Les mer om hva vi kan tilby deg og din bedrift under ‘Tjenester’ i hovedmenyen.

2015-06-03

Hvorfor bør små bedrifter bruke CRM?

Det er lett å tenke at CRM-systemer kun er for de store, komplekse organisasjonene med hundrevis av kunder og leverandører. Men slik er det ikke. 50% av alle små bedrifter mislykkes innen de første 12 månedene. Et CRM-system hjelper deg å holde styr på kontaktinformasjon og aktiviteter som er relevante for virksomheten din. Det samler all kundedata på ett sted og legger til rette for bedre kundeforhold.

Hvordan vet du om du trenger CRM?

2015-05-19

Mot bedre resultater med SuperOffice Analyze

En leders største utfordring er ikke å få tilgang til nok informasjon, men å få informasjonen presentert på en slik måte at man enkelt kan få overblikk. Det å få nøkkeldata enkelt visualisert bidrar til smartere og raskere forretningsbeslutninger.

2015-03-12

CRM-dagen 2015 oppsummert

I dag har vi arrangert CRM-dagen for første gang! Målet var å inspirere kundene våre til å utnytte og oppdage noen av mulighetene SuperOffice byr på. Derfor har vi vært så heldige å få fem av kundene våre til å fortelle om sine erfaringer med SuperOffice. Her er en kort oppsummering av dagen.

2015-02-17

Endring i Google Chrome påvirker SuperOffice Web

I løpet av september 2015 oppdaterer Google sin nettleser Chrome og dette påvirker de av dere som kjører SuperOffice Web i den nettleseren. For at dokumenthåndtering skal fortsette å fungere med Chrome etter dette må SuperOffice oppgraderes til ny versjon. Den nye versjonen av SuperOffice skal etter planen leveres i april. For teknisk interesserte, det er støtten for NPAPI som forsvinner og det betyr at SuperOffice Web Tools kommer i ny versjon også.

2014-09-30

Opprette salg i CRM fra sak i Customer Service

I løpet av de siste årene ser vi at kunder i større grad ønsker spesialtilpasninger i sin SuperOffice-løsning. I all hovedsak er man fornøyd med en standard SuperOffice-løsning, men så ser man kanskje at det er et par områder hvor man kan spare mye arbeid ved å gjøre små endringer.

Integrasjon mot økonomisystem er enkelt

Du har sikkert erfart det, du får spørsmål eller må spørre om ordre, faktura, omsetning, varestatistikk m.m. på kundene deres. Siden økonomisystemene er lite brukervennlige eller at en har begrenset tilgang, så resulterer dette i mer arbeid i bedriften. I tillegg må kunden vente unødvendig lenge i påvente av svar. Bedrifter som har integrasjon kan i mange tilfeller begrense antall ERP-brukerlisenser.

2014-08-13

Utvid din SuperOffice med «Custom Archives»

Noe som gjør det spennende å jobbe med SuperOffice er mulighetene man har for å utvide klienten til å vise ekstra informasjon. En av de nye mulighetene som ble introdusert i SuperOffice 7.1 er det vi kaller ”Custom Archive” – altså et tilpasset arkiv.

2013-09-13

Kombinerte utvalg – nyhet i SuperOffice 7

I SuperOffice 7 kan man sette sammen ulike utvalg til et kombinert utvalg. Utvalgene man setter sammen kan være både med og uten sammenfallende kriterier, og man kan kombinere statiske og dynamiske utvalg. Her åpnes helt nye muligheter for å lage utvalg som inneholder data man ikke kan få listet opp i et enkelt, frittstående utvalg.

2013-05-16

Hvorfor CRM-systemet er en verdifull ressurs

Hva er de mest verdifulle ressursene i din bedrift? Mange vil nok nevne menneskelige ressurser, leverandører, produkter eller systemer. Vi mener at CRM-systemet er høyt oppe på listen.