CRM-dagen 2015 oppsummert

I dag har vi arrangert CRM-dagen for første gang! Målet var å inspirere kundene våre til å utnytte og oppdage noen av mulighetene SuperOffice byr på. Derfor har vi vært så heldige å få fem av kundene våre til å fortelle om sine erfaringer med SuperOffice. Her er en kort oppsummering av dagen.

CRM-dagen 2015

SuperOffice-avhengig i 19 år

Espen Andersen i Norsk Møteforum var ærlig da han introduserte seg selv som SuperOffice-avhengig på det 19. året. Da Norsk Møteforum ble stiftet for 11 år siden tok de i bruk SuperOffice fra dag èn.

Avhengigheten viste seg som mest da serveren til Norsk Møteforum var nede for et par uker siden. Plutselig hadde ingen i bedriften tilgang til SuperOffice, og dagen vil nok for alltid bli stående i minnebøkene som dagen de ikke omsatte for en eneste krone.

I Norsk Møteforum jobber de aktivt med å lære de ansatte å elske SuperOffice, og ikke se på det som et nødvendig onde. Et viktig kriterium for suksess ifølge Espen Andersen. For noen er bruk av SuperOffice en selvfølge, for andre er det en litt tyngre prosess. Stikkordene som ble trukket frem er omfattende og god opplæring i SuperOffice fra første dag.

Et sted å samle all kundekontakt

Neste person ut var Geir Paulsen i Cramo. En stor bedrift med mange avdelinger flere steder i Norge og andre land. Mange av kundene deres jobber også i store deler av Norge og i utlandet, og ulike personer i Cramo møter ulike personer hos kundene. SuperOffice er derfor et viktig verktøy for å holde oversikt over all kundekontakt med de ulike bedriftene.

I Norge har Cramo brukt SuperOffice i flere år, men i andre land har de benyttet andre CRM-systemer. Så da Cramo bestemte seg for å bruke ett system i hele konsernet, ble flere CRM-løsninger vurdert og målt opp mot hverandre. Valget falt til slutt på SuperOffice og Ganske Enkelt som leverandør.

Perfekt tilpasset behovet

Lars Fredrik Hajum i Get kunne fortelle at da de begynte satsingen på bedriftsmarkedet for 3 år siden, innså de raskt at de hadde behov for å få mer oversikt over salgsprosessene. I og med at det var en fersk satsing, hadde de enda ikke avdekket behovet for hvilke deler av SuperOffice som var nødvendige. De valgte derfor å bruke standardoppsettene til SuperOffice CRM, Customer Service og Analyze.

Etter hvert fant de ut hva de var mest avhengige av rask tilgang til, og hvordan de behøvde å integrere det hele. Systemene ble raskt skreddersydd, og de er fornøyde med å velge en slik tilnærming. Alternativt kunne de integrert systemene på forhånd, men da var det usikkert hvilke funksjoner de var mest avhengige av.

Integrasjon av andre systemer inn i SuperOffice

Edi-Soft har siden oppstarten i 1997 vokst kraftig, noe som gjerne fører med seg mange kundehenvendelser på telefon og e-post. De fant raskt ut at de var avhengige av et system som kunne ta seg av henvendelsene. Få år senere erfarte de at også oppfølgingen på salg måtte systematiseres.

De brukte unødvendig mye tid på å loggføre timer som skulle faktureres, og ønsket å integrere hele verdikjeden fra salg, via support, til fakturering. Resultatet merket de raskt ved at de sparte flere timer i uka på loggføring av timer og fakturering.

Integrere SuperOffice i Word og Outlook

I Mycoteam fortalte Kolbjørn Mohn Jensen at de gjennomfører over 4000 prosjekter hvert år og er avhengige av å være både presise og effektive. I utgangspunktet hadde de utviklet et eget CRM-system, men valgte etter hvert å gå over til SuperOffice.
Samtidig hadde de en utfordring med at alle ansatte måtte jobbe i Word og Outlook, og i stedet for å flytte alt arbeidet over i SuperOffice, valgte de å integrere SuperOffice i Word og Outlook. Dette førte til at de skriver rapporter raskt, og at alt automatisk blir registrert i SuperOffice. De har også gjort det lett å se nøkkelopplysninger fra SuperOffice direkte i Word og Outlook, noe som har spart de for mye tid.

Dette har vært en innholdsrik dag som forhåpentligvis har gitt alle som var tilstede inspirasjon til kreative løsninger med SuperOffice for å gjøre hverdagen enklere. Vi håper dette kan bli en årlig begivenhet for påfyll blant kundene våre.