Har du hatt dårlig samvittighet i ferien?

Ferien skulle tilbringes med familien på hytta. Du skulle lade batteriene i ro og mak, og endelig få litt ekstra kvalitetstid sammen med barna, de skulle få din fulle og hele oppmerksomhet. Slik ble det ikke.

Jevnt og trutt har telefonen ringt fra jobben. Du blir litt småirritert, men svarer allikevel. Det er en fortvilet kollega med spørsmål angående ett av dine prosjekter som han har fått ansvar for i ferieavviklingen. Han mangler informasjon, og er avhengig av å ta en beslutning på stående fot uten noen forutsetning for å vite hva som er best – det er jo tross alt ditt prosjekt og han mangler informasjon. Du må logge inn i innboksen din for å videresende e-posten han er på utkikk etter. Så snart du er logget inn ser du en innboksliste så langt som et vondt år. Kundehenvendelser, forespørsler, ønsker om bekreftelser, you name it. Samvittigheten tærer på, og du føler at du i hvert fall må svare på noen av dem. Og noen til. Og noen til. Også tar det jo bare et par minutter å ringe en annen kunde for å bekrefte møtet hun ønsker etter ferien. Og så kom kvelden, og leggetid for ungene.

Denne historien brukte jeg kort tid på å skrive, jeg hadde nok inspirasjon å plukke fra. Bedrifters berettelser fra før de oppdaget SuperOffice og CRM generelt. Om du kjenner deg igjen i denne historien eller har hatt lignende opplevelser, anbefaler jeg deg å lese videre.

Med SuperOffice CRM får du full oversikt, ikke bare over egne prosjekter, aktiviteter og kalendere, men også de til dine kollegaer. Det gjør det lettere å få kontroll på hvilke gjøremål som bør fullføres før ferien, delegeres bort til noen andre, eller som kan vente til du returnerer. Om en av dine kunder sender inn en henvendelse i ferien, kan dine kollegaer finne historikken og gi et fullstendig og overveid svar. Dine kollegaer har samme kompetanse og full oversikt over dine prosesser. Henvendelser blir raskt innrapportert, og avsenderen får like raskt tilbakemelding med et tildelt saksnummer. På den måten vet de i at henvendelsen har kommet frem, og at den blir behandlet fortløpende.

Hos Ganske Enkelt har vi jobbet med å hjelpe våre kunder med disse utfordringene i over 20 år. Vi hjelper deg gjerne med å ta steget ut i en oversiktlig arbeidshverdag, og nyte roen når du er ute i ferie.

Innlegget er skrevet av Christine D. Aspen

Kontakt Christine D. Aspen på telefon 911 57 198 eller e-post christine@enkelt.no

Les mer om Christine D. Aspen