Innfri dine kunders forventninger til kundeservice med chat!

Chat ble rullet ut for online-brukere av versjon 8 for en tid tilbake, og nå er denne funksjonen også blitt tilgjengelig for onsite-brukere i versjon 8.1. Her får du en innføring i SuperOffice sin Chat-funksjon - integrasjonen som gir deg mulighet til å chatte med de besøkende på ditt nettsted.

Chat har i de siste årene blitt en populær support-plattform for bedrifter. I tillegg til å gi en høy grad av fornøyde kunder, er support-chatter – med riktig oppsett og bruk, svært kostnads- og ressursbesparende.

SuperOffice Chat er 100% integrert med SuperOffice CRM, slik at du kan kommunisere med de som besøker nettsiden din rett fra CRM-systemet. I chat-fanen får du oversikt over nye og pågående chatter, og de som venter på å bli besvart.

Tips til bruk av SuperOffice Chat

For å lettere identifisere personene du chatter med, og for å koble chatten til personens kontaktkort vil det være hensiktsmessig å bruke et skjema hvor du ber den besøkende om å oppgi noen opplysninger om seg selv før samtalen fortsetter. Husk! Det kan være lurt å gjøre de besøkende oppmerksomme på at informasjonen de fyller inn, og som kommer frem i chatten, blir lagret i dine databaser. Dette er også et viktig steg i retningen mot å etterleve EUs nye personvernslov, GDPR.

Er personen du chatter med ukjent, kan du enkelt legge inn relevante opplysninger i SuperOffice. Om personen allerede er registrert i SuperOffice fra før, blir du vist opplysninger fra kontaktkortet, inkludert nylige aktiviteter, salg og saker som kan være til hjelp under samtalen.

I chat-fanen i SuperOffice får du anledning til å følge dagens trafikk, som danner et bilde av hvilken tid er på dagen det er mest innkommende trafikk. Dermed kan dere også evaluere til hvilke tider dere bør være flere medarbeidere tilgjengelig for å imøtekomme etterspørselen.

Når en chat er avsluttet blir den lagret i SuperOffice. Om noen i bedriften har brukerplanen Service eller Complete CRM, kan dere i tillegg gjøre en chat-samtale om til en sak slik at samtalen lett kan håndteres på lik måte som mottatte henvendelser på e-post.

Klikk deg inn i Innstillinger og vedlikehold, og legg opp ønsket design til ditt chatvindu for å ta i bruk SuperOffice Chat. Disse chatvinduene plasseres på de nettsidene du ønsker at Chat skal dukke opp.

SuperOffice har laget videoer som trinnvis viser hvordan du setter opp Chat i SuperOffice, og deretter på dine nettsider.

Hvordan sette opp og konfigurere SuperOffice Chat (Engelsk)

Hvordan legge til Chatvinduer på dine nettsider (Engelsk)

Jeg ønsker å bli kontaktet

Innlegget er skrevet av Andrea Hanssen Bratås

Andrea er ganske enkelt vår første skanse på kundeservice og yter våre kunder optimal service både på e-post, chat og telefon. Med mange års erfaring fra nettopp kundeservice, er hun godt vant med å ha stemmer på øret. Har du spørsmål om bruk av våre løsninger, produkter eller tjenester er det bare å ringe; du vet du snakker med Andrea om det er en nordlending i andre enden.

Kontakt Andrea Hanssen Bratås på telefon 473 85 129 eller e-post andrea@enkelt.no

Les mer om Andrea Hanssen Bratås