Opprette salg i CRM fra sak i Customer Service

I løpet av de siste årene ser vi at kunder i større grad ønsker spesialtilpasninger i sin SuperOffice-løsning. I all hovedsak er man fornøyd med en standard SuperOffice-løsning, men så ser man kanskje at det er et par områder hvor man kan spare mye arbeid ved å gjøre små endringer.

Nylig kom en kunde til oss med ønske om å forbedre hvordan de oppretter salg i CRM. De får mange e-poster inn til sin Customer Service løsning, og ønsket å enkelt opprette et nytt salg fra saken i CS.

I SuperOffice Customer Service har man muligheten for å utvide skjermbildene, og legge til ny funksjonalitet via CS sitt innebygde scriptspråk. For eksempel kan det legges til flere knapper i saksbildet, og disse kan benyttes for å få ting til å skje inne i SuperOffice.

I dette tilfellet ønsket de at det blir opprettet et salg av en gitt type, når man trykker på knappen på saken. Med dette forenkler man opprettelsen av salg til et enkelt tastetrykk, og sørger for å få opprettet salgsprosessen for videre oppfølging.

I dette skjermbildet det lagt til en knapp som heter “Lag salg i CRM”. Når saksbehandleren klikker på den blir det opprettet et salg i CRM som er koblet mot riktig kunde, og satt til korrekt salgstype.

At det blir opprettet et salg er kun ett av mange eksempler på ting som man kan gjøre. For eksempel kunne kunden bli lagt til i et prosjekt. Eller en e-post kunne blitt sendt til en kollega. Eller en kontaktinteresse kunne blitt satt på. Eller… mulighetene er mange. Dersom du kan ha nytte av litt ekstra funksjonalitet i din Customer Service løsning, ikke nøl med å kontakte oss for å høre hva vi kan gjøre for deg!