Utvid din SuperOffice med «Custom Archives»

Noe som gjør det spennende å jobbe med SuperOffice er mulighetene man har for å utvide klienten til å vise ekstra informasjon. En av de nye mulighetene som ble introdusert i SuperOffice 7.1 er det vi kaller ”Custom Archive” – altså et tilpasset arkiv.

Et arkiv i SuperOffice-sammenheng er en tabell med rader og kolonner. Eksempler på arkiv er personlisten og aktivitetslisten under kontaktkortet. Der vises det frem rader, og brukeren kan velge hvilke kolonner han ønsker å se.

Med et ”Custom Archive” kan vi legge opp en ny fane i SuperOffice som lister opp den informasjonen vi ønsker. Det kan for eksempel være en fane som kun lister opp dokumenter av en gitt type (en klassiker!), lister opp personer med en bestemt personinteresse, fakturerbare aktivitetstyper eller supportsaker i en bestemt kategori.

Tommelfingerregelen er at om du kan bruke Finn-dialogen til å søke etter det, så kan vi også legge det opp som en fane. Her er et eksempel hvor det er lagt opp en fane under Kontakt som heter ”Viktige dokumenter”. Den lister opp alle dokumenter hvor det er krysset av for ”Viktig dokument” i dokumentdialogen.

I SuperOffice-kalenderen har man som standard en arbeidsliste over avtaler og salg. Så dersom dere bruker SuperOffice Customer Service – hvorfor ikke også vise frem de åpne supportsakene du eier i en egen fane, slik som dette?