Derfor er denne drammensbedriften unik i Norge

Sentralt i Drammen ligger en bedrift som i 24 år har spesialisert seg på kundepleie – for andres kunder.

Stikkordet er CRM

Ganske Enkelt er rett og slett en av markedets største og eldste dedikerte tilbydere av CRM-løsninger, det vil si Customer Relationship Management. Kjernen i dette heter «SuperOffice» – en norskutviklet og stadig forbedret programvareløsning som nå er blant verdens mest etterspurte av sitt slag.

Og alt tyder på at drammensfirmaet har truffet blink med forretningsideen. Siden oppstarten i 1995 da IT-alderen var på full fart inn i norsk næringsliv, har bedriften hatt en jevn vekstkurve. Men nå skyter omsetningen fart for alvor – bare fra i fjor økte antall ansatte fra 17 til 25 hoder, og nå har Ganske Enkelt også utenlandske firmaer på kundelisten.

Det finnes ikke mange andre som jobber utelukkende med CRM. At vi rendyrker oss på det gjør oss unike, forteller markedsleder Fredrik Moen.

Unik i Norge - Gode kolleger samlet i sofaen
Unik i Norge - Gode kolleger samlet i sofaen. Foto: drm24.no
Unik i Norge - Teknisk avdeling bistår kundene med support og oppfølging
Unik i Norge - Teknisk avdeling bistår kundene med support og oppfølging. Foto: drm24.no

Oppfølging og support

Men det holder ikke bare å selge programvare. Selv om SuperOffice er kjerneproduktet, er det tjenestene rundt som gjør Ganske Enkelt til førstevalget for mange kunder. Derfor tilbyr bedriften en helhetlig pakke av produkter og tjenester innenfor markedsføring, kundeservice, salg og metode, alt knyttet opp mot CRM.

I disse dager er det for eksempel relevant med kunnskap om den nye GDPR-lovgivningen. Også her kan Ganske Enkelt bistå for å sørge for at kundene overholder EUs nye personvernkrav.

Oppfølging og support er viktige stikkord. Med på avtalen følger det grundig opplæring i programmet, slik at man får fullt utbytte av CRM-løsningen. I tillegg er det vesentlig med en tilgjengelig og kjapp supportløsning.

Avstand intet problem

Ganske Enkelt arrangerer opplæringskurs og kundemøter i lokalene på Brakerøya, og selv om mange av kundene er fra Østlandsområdet, er egentlig ikke geografien noe tema.

Vi gjennomfører regelmessige videokonferanser. Det fungerer veldig bra, forteller Moen.

Og med et fotfeste også utover det norske markedet, er teknologien en viktig brikke for at ting skal bli nettopp – enkelt. Over 750 kunder, fra de små og lokale til nasjonale selskaper, har til dags dato fått levert systemløsninger tilpasset sine behov fra Ganske Enkelt.

Unik i Norge - Kontorer sentralt i Drammen
Unik i Norge - Kontorer sentralt i Drammen. Foto: drm24.no
Unik i Norge - kolleger i sofaen.
Unik i Norge - kolleger i sofaen. Foto: drm24.no

En varig støttespiller

Tilbakemeldingene viser at kundene ikke ser på Ganske Enkelt som en programvareforhandler, men en varig partner og støttespiller.

Det handler om kompetanse, leveringsevne og muligheten til å skreddersy og utvikle løsninger etter behov. I årene etter levering bidrar Ganske Enkelt til fortsatt motivasjon, oppfølging av mål, «train-the-trainer», forskjellige kurs og ikke minst til å ta løsningen videre mot nye delmål.

Målet er å gi våre kunder, mer lojale kunder gjennom begeistring og arbeidsglede, sier daglig leder Anders Jahren. 

Ønsker du å lære mer om CRM?