Focus Software forteller om sin CRM-hverdag.

SuperOffice er deres sentrale system for å ha kontroll på all korrespondanse mot sine kunder og leverandører.

Alt som skjer hos bedriften registreres i SuperOffice slik at de hele tiden har god kontroll på dataene.

God datadisiplin er avgjørende for å få suksess med et CRM-system. I den sammenheng har de utarbeidet De 10 SuperOffice-bud. Hvorav bud nummer én er så enkelt som at: «Du skal ikke ha andre CRM-systemer enn SuperOffice». Andre bud kan være  «Det som ikke står i SuperOffice, det har ikke skjedd».

Daglig leder i Focus Software, Pål Eskerud, forklarer at de med god struktur i SuperOffice har mulighet til å bruke dashboards for å synliggjøre dataene ut på tv-skjermer i området der de ansatte oppholder seg. Slik kan de hele tiden måle temperaturen på organisasjonen, få kontroll på hvor mange brukerstøtte-saker som er løst per måned, hvordan de ligger an til å nå bestemte mål, og hvor mye de har solgt i inneværende måned i forhold til budsjettene. Det å kunne spore disse dataene ut og synliggjøre dem, er med på å skjerpe Focus Software som organisasjon hver eneste dag.